Jak ćwiczyć na orbitreku?

0
265
Młoda kobieta ze słuchawkami w uszach ćwiczy na orbitreku

Orbitrek należy do tej grupy sprzętów sportowych, które bez problemu możesz mieć we własnym domu. Wystarczy znaleźć chwilę, wskoczyć w wygodny strój i rozpocząć trening o dowolnej porze. Przeczytaj, jak ćwiczyć na orbitreku, aby po krótkim czasie zauważyć pierwsze efekty: spadek wagi, wzmocnienie mięśni czy lepszą kondycję. 

Przeczytaj artykuł i sprawdź:

  • Jakie korzyści dają ćwiczenia na orbitreku?
  • W jaki sposób ćwiczyć na orbitreku?
  • Jaki orbitrek kupić do domu?

Orbitrek – efekty, które możesz osiągnąć

Orbitrek, nazywany inaczej cross-trainerem, trenażerem albo rowerem eliptycznym, pomoże Ci zmienić sylwetkę i poczuć się dobrze we własnym ciele. To połączenie aż 3 różnych urządzeń sportowych: roweru, steppera i bieżni. Dzięki takiemu rozwiązaniu orbitrek rzeźbi, modeluje i ujędrnia newralgiczne partie ciała. Co najważniejsze, ćwiczenia na orbitreku nie obciążają stawów oraz kręgosłupa, tak jak np. przy bieganiu, i pozwalają uniknąć kontuzji. Już sama aktywność fizyczna wyzwala w ciele endorfiny, dzięki którym poczujesz się lepiej oraz nabierzesz więcej wigoru i sił. Na rowerze eliptycznym mogą trenować osoby starsze i młode, bardziej i mniej wysportowane oraz kobiety i mężczyźni, którzy chcą wzmocnić mięśnie nóg, brzucha, pośladków czy ramion. 

Wysiłek fizyczny na takiej maszynie popłaca, ponieważ przy podwyższonym tętnie krew wartko przepływa przez naczynia krwionośne, co poprawia dotlenienie komórek i narządów, a metabolizm znacznie przyspiesza. Dodatkowo orbitrek pomaga zwiększyć kondycję oraz wytrzymałość organizmu. Regularne ćwiczenia na cross-trainerze to sposób na pozbycie się zbędnych kilogramów, szybsze spalanie tkanki tłuszczowej i zmniejszenie obwodów. Jeśli połączyć ruch ze zdrową i zbilansowaną dietą oraz dobrym nawodnieniem organizmu, efekty naprawdę Cię mile zaskoczą nawet po kilku tygodniach! 

Ćwiczenia na orbitreku, czyli czas na trening

Zestaw ćwiczeń na orbitreku to błahostka. Na początek jednak zacznij od dobrej rozgrzewki, aby nie ponaciągać ścięgien przy treningu. Zanim wejdziesz na trenażer, zrób kilka przysiadów, skrętów tułowia, wymachów rękami i pokręć biodrami, a potem chwilę potruchtaj w miejscu. Następnie przyjmij prawidłową pozycję na maszynie, chwytając rękami ruchome ramiona orbitreka. Nie pochylaj się do przodu, pamiętaj o wyprostowanych plecach, ściągniętych łopatkach i wzroku skierowanym przed siebie, by utrzymać równowagę. Stopy trzymaj równolegle do platformy. Jeżeli chcesz wzmocnić łydki, zrób kilka powtórzeń, lekko odrywając pięty do góry. Podczas treningu wciągnij brzuch – tak, jakby Twój pępek chciał połączyć się z kręgosłupem – wtedy efekty ćwiczeń będą lepsze. Wystarczy kilka ruchów, aby złapać rytm i skoordynować ruchy. 

Pierwsze próby nie powinny trwać zbyt długo. Na początek wystarczy około 30 minut ćwiczeń dziennie. Z czasem postaraj się jednak wydłużać ten czas wraz z lepszą kondycją. Ćwicz minimum 3 razy w tygodniu – zachowując dzienne przerwy. Najlepsze efekty dadzą Ci interwały, czyli trening HIIT (High Intensity Interval Training), będący połączeniem intensywnych ćwiczeń anaerobowych poprzeplatanych umiarkowanym cardio. Aby efekty były widoczne gołym okiem w niedługim czasie, Twoje tętno podczas każdej sesji na orbitreku powinno oscylować w granicach 70-80%. Sprawdzaj puls na wyświetlaczu swojego trenażera. Jeżeli nie ma on wbudowanego pulsometru, skorzystaj np. ze smartbanda. Ustaw też średnie obciążenie – i do dzieła! Na początek wytrzymaj około 15 sekund w fazie z największym oporem, a potem zrób około minutowy relaks na najmniejszym oporze. Taką serię powtórz około 10 razy. 

Jaki orbitrek sprawdzi się do ćwiczeń w domowym zaciszu?

Jeżeli zastanawiasz się nad najlepszym modelem orbitreka, który sprawdzi się podczas ćwiczeń w domu, przed zakupem zerknij na wagę koła zamachowego (najlepsze są te 7-10 kg), by nie doprowadzić do niepotrzebnych obciążeń organizmu. Kolejny ważny element to możliwość kilkustopniowego regulowania oporu w trakcje jazdy i antypoślizgowe pedały oraz nóżki. Zwracaj uwagę na orbitreki, które mają wspomniany już wcześniej pulsometr i wyświetlają wszystkie ważne parametry (np. dystans, spalone kalorie, prędkość) na wbudowanym komputerze LCD.

Dobrze, jeśli otrzymasz od producenta kilkuletnią gwarancję na użytkowanie sprzętu. Jeśli lubisz słuchać piosenek podczas ćwiczeń, przyda Ci się orbitrek z uchwytem na tablet lub telefon. Aby bez zbędnego dźwigania przenieść orbitrek, przydadzą się transportowe rolki. Poszukaj swojego wymarzonego orbitreka na Allegro. Wybierz model magnetyczny (za hamowanie koła napędowego odpowiadają magnesy ręcznie sterowane pokrętłem) lub elektromagnetyczny (za hamowanie koła napędowego odpowiadają elektromagnesy sterowane przez komputer) i zamów go z dostawą prosto do domu! 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here